Sciact
  • EN
  • RU

Scheduling Problem for Call Center Operators Научная публикация

Журнал Journal of Applied and Industrial Mathematics
ISSN: 1990-4789 , E-ISSN: 1990-4797
Вых. Данные Год: 2023, Том: 17, Номер: 2, Страницы: 296-306 Страниц : 11 DOI: 10.1134/s1990478923020084
Ключевые слова call center, integer linear programming, genetic algorithm, computational complexity
Авторы Eremeev A.V. 1 , Sakhno M.A. 1
Организации
1 Sobolev Institute of Mathematics, Omsk, Russia

Информация о финансировании (1)

1 Российский научный фонд 21-41-09017

Реферат: The paper is devoted to solving the problem of scheduling the work of the call center staff. A model of integer linear programming is formulated, the problem is shown to be NP-hard, and a genetic algorithm is proposed that takes into account the specifics of the problem. An experimental comparison of optimal solutions obtained using the CPLEX package with solutions found by the genetic algorithm is carried out. The computational experiment has shown the practically acceptable accuracy of the solutions obtained by the genetic algorithm and its applicability to large-dimensional problems.
Библиографическая ссылка: Eremeev A.V. , Sakhno M.A.
Scheduling Problem for Call Center Operators
Journal of Applied and Industrial Mathematics. 2023. V.17. N2. P.296-306. DOI: 10.1134/s1990478923020084 Scopus РИНЦ OpenAlex
Оригинальная: Еремеев А.В. , Сахно М.А.
О задаче составления расписания работы операторов центра обработки вызовов
Дискретный анализ и исследование операций. 2023. Т.30. №2. С.48-66. DOI: 10.33048/daio.2023.30.735 РИНЦ
Даты:
Поступила в редакцию: 29 апр. 2022 г.
Принята к публикации: 13 февр. 2023 г.
Опубликована online: 22 июн. 2023 г.
Опубликована в печати: 7 авг. 2023 г.
Идентификаторы БД:
Scopus: 2-s2.0-85167503516
РИНЦ: 63551451
OpenAlex: W4385640098
Цитирование в БД: Пока нет цитирований
Альметрики: